marți, 19 aprilie 2016

O zi la palat!

Eterna întrebare.. ”Ce facem în weekend?” (evident, pe lângă evenimentele de beauty & fashion despre care v-am vorbit aici )!
De această dată am găsit răspunsul și duminică m-am decis să merg către județul Dâmbovița, mai exact în comuna Potlogi!




Pentru că la aproximativ 50 km distanță de București găsim Ansamblul Brâncovenesc !
O așezare veche, de la 1698, care a fost recent recondiționată! Și arată foarte, foarte frumos!
Este o oază de liniște și de verdeață, un palat încărcat de istorie, dar și un punct de referință în ceea ce privește arhitectura brâncovenească!

În imensa curte a palatului găsim, pe lângă o grădină superb amenajată, ruinele vechilor așezări, zidul interior care împarte curtea într-un mic labirint (de fapt acest zid delimitează curtea principală de curtea de serviciu și de cea destinată gospodăriei) , dar și un heleșteu în partea de nord.

Se pot observa cu ușurință anumite detalii arhitecturale care s-au păstrat atât la interior cât și la exterior!
Pentru că da, palatul funcționează în regim de muzeu, deci se poate vizita și interiorul! Sunt expuse obiecte foarte interesante, deci nu trebuie ratat!
Deși curtea este deschisă până la ora 19, accesul în palat se face până la ora 17!
Mai mult, la intrare găsim chiar un mic magazin cu suveniruri, dar din păcate s-a închis până am plecat, așa că nu am idee ce produse găsim exact!

Din ansamblul brâncovenesc face parte și biserica cu hramul ”Sfântul Dumitru”, ctitorie a domnului Brâncoveanu, ridicată în anul 1683!


În afara ansamblului puteți admira bustul lui Constantin Brâncoveanu, dar și liliecii înfloriți (asta dacă ajungeți primăvara) care parfumează și înfrumusețează zona!
Vă recomand să faceți această ieșire, mai ales că drumul este unul destul de scurt și de frumos!
Mă bucur să văd astfel de lucruri frumoase, mai ales că sunt în vecinătatea Bucureștiului și se poate ajunge extrem de ușor!
Pe mine personal aceste ieșiri mă relaxează și mă bucur când descopăr monumente istorice (în cel mai fericit caz) recondiționate! Sunt dovada faptului că nu suntem din întâmplare pe aici și ne deschid o poartă neprețuită spre trecut!

V-am pus și câteva poze cu mine, pentru că locația este ideală și pentru o sesiune foto! Ca ținută am ales una lejeră, chiar dacă am mers la palat!
Blugi, tricou și o cămașă care să mă protejeze de vânt (că a bătut ceva pe acolo), completate de o geantă destul de încăpătoare, dar nu foarte voluminoasă (întâmplător sau nu, toate de la Zara :)) - dar din colecții mai vechi) și o pereche de pantofi sport New Balance pe care îi ador!

La capitolul make-up m-am jucat puțin și am folosit un eyeliner colorat, de la Bourjois, din gama Metallise (nuanța nr 54 - bleu clinquant)!
Dacă vreți să vedeți cum mi-a ieși machiajul, pe Instagram-ul meu găsiți poza!

Acestea fiind spuse, sper că v-am făcut măcar puțin curioși cu privire la acest obiectiv turistic, iar dacă l-ați vizitat deja vreau să-mi spuneți cum vi s-a părut!
Dacă știți alte locuri cel puțin la fel de frumoase și interesante, vă rog să-mi lăsați în comentarii sugestiile voastre!

V-am pupat!



Disclaimer: Imaginile și textele de pe blog îmi aparțin. Înainte de a folosi vreun text sau vreo fotografie trebuie să-mi cereți acordul scris. Nu sunt plătită de către societățile sau brandurile menționate pentru a scrie despre ele. Punctele de vedere sunt strict personale și nu sunt afiliată acestor companii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu